زبان خود را انتخاب کنید

News (3)

Finance (4)

Sports (2)

بعد از جراحی زیبایی بینی معمولاً بیماران مشکلات و شکایات مشابهی دارند که باعث ایجاد نگرانی در آنها میشود، که البته معمولاً جای نگرانی نیست. در این مطلب به مهمترین این شکایات اشاره میشود و جهت رفع نگرانی و آرامش خیال بیماران محترم توضیح داده می شود:

خونریزی و تورم پس از جراحی بینی

اگر جراح بینی در پلان جراحی باشد و به بافت اطراف آسیب نرساند، قطعاً خونریزی زیادی بعد از جراحی بینی نداریم. عمده خونریزی ها ناشی از دستکاری بد و ناشیانه حین عمل بینی است. بعد از عمل، گذاشتن کیسه یخ تا چهار روز بسیار کمک می کند، زیرا هم خونریزی را کم می کند و هم تورم را شدیداً کاهش می دهد. بلند بودن زیر سر یا گذاشتن دو بالش قطعاً در کاهش ورم و خونریزی بعد عمل جراحی بینی کمک می کند. بعضی از جراحان توصیه می کنند بیمار دو آجر زیر پایه بالایی تخت بگذارد تا سر تخت بالا برود. اگر خونریزی شدید باشد قطره اکسی متازولین و فنیل افرین هر شش ساعت داخل بینی بسیار سودمند است.

درد پس از جراحی بینی

درد بعد از عمل بینی بسیار کم است و بسیار راحت به مسکن هایی چون استامینوفن و قرص سرماخوردگی هر چهار یا شش ساعت دو عدد پاسخ می دهد. اگر درد شدیدی باشد که بیمار را از خواب بپراند، حتماً با پزشک باید تماس گرفت. اگر جراح، عمل بینی را در پلان جراحی انجام دهد درد بعد عمل به مسکن و کیسه یخ پاسخ می دهد. اگر درد شدید باشد باید بررسی برای علت شود ولی در مجموع عمل جراحی بینی درد زیادی ندارد.

اسپلینت و برداشتن آن بعد از جراحی بینی

اسپلینت یا گچ، وسیله ای برای فرم دادن بینی است که حین عمل جراحی بینی برای محافظت از بینی روی محل بینی قرار می گیرد، هم به آن شکل می دهد و هم محافظ آن است. اسپلینت ترموپلاستیک است، یعنی با گرما شل می شود و با سرما سفت می شود. بعد از ده روز اسپلینت یا گچ برداشته می شود که برداشتن آن اصلاً درد ندارد. بعد از برداشتن اسپلینت بینی هنوز خیلی ورم دارد که باعث می شود بیمار فکر کند سوراخهای بینی غیر قرینه است.

کاهش ورم بصورت نامتقارن

کاهش ورم به صورت نامتقارن بعد از جراحی بینی بسیار شایع است. بیمار باید صبور باشد و تا کاهش کل ورم هاکه ممکن است بسته به جنس پوست از شش ماه تا یک سال بعد عمل بینی طول بکشد، صبر کند و اصلا نگران نباشد. اگر ورم و غیر قرینگی و عدم یک شکلی سوراخها تا یک سال باقی بود می توانیم از روتوش یا ترمیم سود ببریم.

در مجموع جراحی بینی بسیار ایمن و بی خطر است و اصلاً نگران عوارض آن نباشید.
دکتر حبیب سهرابی